Consells per a un canvi ergonòmic a l’escriptori en 5 minuts

Durant els últims anys s’han publicat moltes noticies destacant els riscos de feines sedentàries. Una persona adulta es passa la meitat del dia asseguda a la feina, fet que pot provocar un augment de diabetis i malalties cardiovasculars. Per aquest motiu proposem 4 consells per fer de l’escriptori un espai més còmode per treballar.

  • Cadira: Cal ajustar la cadira perquè els peus estiguin còmodament a terra, amb els genolls al mateix nivell dels malucs. Si és necessari, es pot utilitzar un reposapeus per ajudar a mantenir-los en posició horitzontal. Després s’han d’ajustar els braços de la cadira perquè la posició natural de la persona estigui en un angle de 90 graus. L’alçada del respatller ha d’arribar, com a mínim, a la part mitja de l’esquena (sota dels omòplats). Consell: és recomanable posar un coixí entre la zona lumbar i la cadira perquè es tingui una mica més de suport en aquesta zona.

  • Postura: Cal asseure’s en postura recta i centrada davant de l’ordinador i comprovar que les cames estiguin en paral·lel i que els elements essencials de l’escriptori (llibreta, ordinador, aigua) es trobin a la distància adequada dels braços per a evitar un estirament excessiu.

  • Teclat i ratolí: És recomanable buscar la lletra “B” en el teclat. Aquesta hauria d’estar al centre, davant de l’usuari i en una distància còmode. El ratolí s’hauria de col·locar just a la dreta del teclat. Els canells i avantbraços han d’estar recolzats sense esforç, per no doblegar-se mentre s’escriu.

  • Monitor: Una altra de les recomanacions és estendre els braços i intentar tocar el monitor. Si la persona toca la pantalla és que aquesta és massa a prop. Cal tirar-la cap enrere fins que estigui a la distància d’un braç. En cas de ser possible, cal ajustar el monitor perquè la part de dalt de la pantalla estigui anivellada amb el cap.

Aquest gràfic és un exemple de postura ergonòmica:

Consells per a un canvi ergonòmic a l'escriptori en 5 minuts

 

Gràfic: Universidad de Jaén (Traducció de l’Observatori Esclerosi Múltiple).

Si la persona usuària es troba incòmoda o tensa a l’escriptori, caldrà repetir els passos mencionats anteriorment. A més, es pot usar la regla 20-20-20 per ajudar a reduir la fatiga i la tensió dels ulls. Només s’ha de mirar 20 segons cap a una distància de 20 peus (6 metres) cada 20 minuts.

 

Accés al document original:

Realice cambios ergonómicos en su oficina en solo 5 minutos.

Disponible a: http://www.livinglikeyou.com/es/stories/detail/give-your-desk-an-ergonomic-makeover-in-5-minutes

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

FUNDACIÓ PRIVADA PER A LA LLUITA CONTRA L'ESCLEROSI MÚLTIPLE és el Responsable del tractament de les dades personals de l'Interessat i l'informa que aquestes dades seran tractades de conformitat amb el que disposen les normatives vigents en protecció de dades personals, el Reglament (UE) 2016/679 de 27 de abril de 2016 (GDPR). Per informació del tractament consulti: https://www.fem.es/rgpd