Grups de suport per a familiars: Esclerosi múltiple

Grup de suport de persones amb esclerosi múltiple

Per a familiars de persones amb esclerosi múltiple

Des de la Fundació Esclerosi Múltiple, organitzem grups de suport per a familiars de persones amb esclerosi múltiple. Es tracta d’un recurs que permet compartir experiències i estratègies per afrontar la situació, atès que l’esclerosi múltiple (EM) és una malaltia crònica i el seu impacte se sent també en l’entorn de la persona amb EM.

A més de l’atenció multidisciplinària, que és recomanable i que les persones amb EM necessiten per tenir una bona qualitat de vida, a la FEM assessorem i acompanyem als familiars. Els grups de suport per a familiars tenen una importància substancial, que ajudaran tant a la família com a la persona amb EM. Els grups de suport per a familiars que organitzem a la FEM són espais dissenyats específicament perquè tu, com a familiar o persona cuidadora, no estiguis sol o sola en aquest camí.

Per què són importants els grups de suport per a familiars

Trobar-se amb persones que estan en la mateixa situació, travessant experiències similars, ajuda a obtenir noves eines per lluitar amb aquesta malaltia, especialment a l’exercir el rol de cura de la persona.Un benefici clau dels grups de suport és disposar d’un espai on parlar dels diferents problemes que afronten aquestes famílies. És un lloc d’elaboració i acompanyament que ajuda molt a la convivència i a generar un ambient positiu a casa, millorant la qualitat de vida de tothom.

Als centres de neurorehabilitació, tenim una àmplia experiència en programes de suport als familiars. Els nostres grups de suport per a familiars inclouen:

  • Espais d’escolta activa: on pots expressar les teves preocupacions, pors i dubtes sense sentir-te jutjat o jutjada.
  • Intercanvi d’estratègies: aprèn d’altres persones cuidadores com afronten situacions similars.
  • Informació pràctica: rep orientació sobre com cuidar-te a tu mateix o mateixa mentre cuides el teu familiar.
  • Acompanyament emocional: comptem amb professionals que t’acompanyaran en aquest procés.
  • Xarxa de suport: crea vincles amb altres famílies que entenen la teva realitat.
  • Prevenció de la síndrome de sobrecàrrega de la persona cuidadora: treballem perquè no t’esgotis emocionalment en el teu rol de persona cuidadora.

En els centres neurorrehabilitadors de la Fundació, tenim una àmplia experiència en programes de suport als familiars.

Si creus que un grup de suport et pot ajudar, no ho dubtis i contacta amb nosaltres! Respondrem totes les teves consultes.

Complements: el curs “Som Cuidadors”

A més dels grups de suport per a familiars, la FEM ofereix el curs gratuït “Som Cuidadors”, un recurs de formació especialitzada per a persones cuidadores de familiars o amistats amb esclerosi múltiple. Aquest curs et proporciona eines pràctiques, informació sobre tècniques de cura i estratègies per prevenir l’esgotament físic i emocional.

Com et podem ajudar si tens esclerosi múltiple?

Si tens EM, o un familiar o amistat teva té aquesta malaltia, la FEM t’ofereix diferents serveis i informació útil i actualitzada sobre els diferents aspectes d’aquesta malaltia crònica.

Des dels objectius de la FEM, els Serveis que la Fundació ofereix als que pateixen la malaltia i els seus familiars, els tractaments i les seves novetats, fins a testimonis de persones amb EM:

Preguntes freqüents sobre els grups de suport per a familiars de persones amb esclerosi múltiple

Els grups de suport per a familiars estan oberts a qualsevol persona que tingui un familiar o una amistat amb esclerosi múltiple. Això inclou parelles, pares, mares, fills, filles, germans, germanes, avis, àvies i altres familiars propers.

Els grups de suport per a familiars són espais de trobada on es comparteixen experiències i s’ofereix acompanyament emocional. El curs “Som Cuidadors” és una formació estructurada que proporciona eines pràctiques, tècniques de cura i coneixements sobre com prevenir l’esgotament com a persona cuidadora. Tots dos recursos són complementaris i moltes persones participen en tots dos.

Els grups de suport per a familiars de la FEM són gratuïts. El nostre objectiu és que qualsevol persona que necessiti suport hi pugui accedir sense barreres econòmiques. De la mateixa manera, el curs “Som Cuidadors” també és completament gratuït.