Més de 500 piscines i 110.000 persones han participat al Mulla’t per l’esclerosi múltiple. Aquesta iniciativa solidària de la Fundació Esclerosi Múltiple vol donar visibilitat a aquesta malaltia neurodegenerativa i crònica. El Mulla’t també pretén impulsar la recerca i els serveis de neurorehabilitació.
El Club Natació Atlètic Barceloneta (CNAB) ha acollit l’acte central del Mulla’t a Barcelona, on diverses cares conegudes de l’àmbit polític, social i cultural han fet la tradicional capbussada solidària per l’esclerosi múltiple a les 12 h, com Josep Rull, president del Parlament de Catalunya; Laura Vilagrà, vicepresidenta del Govern de la Generalitat de Catalunya, Carme Bertral, secretària d’Atenció Sanitària i Participació del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya; Oriol Amorós, secretari general de Drets Socials i Francina Alsina, presidenta de la Taula del Tercer Sector Social de Catalunya. També s’han mullat, la xef Ada Parellada, les actrius Lloll Bertran, Agnès Busquets i Anna Senan, l’actor Octavi Pujades i el cantant Edu Esteve, entre d’altres.
A l’acte també hi ha hagut una actuació conjunta del músic Ramon Gener, el grup Els Messengers i la coral Mas Gospel que han interpretat una versió del “Llença’t” de Lax’n ‘Busto des d’una plataforma flotant dins de la piscina del Club Natació Atlètic Barceloneta (CNAB).
“Hem avançat molt en el tractament i diagnòstic precoç. El nostre somni és que l’esclerosi múltiple algun dia es pugui prevenir i erradicar. Però encara estem lluny d’aquest fet i cal seguir treballant perquè les persones amb EM tinguin ara la millor qualitat de vida i perquè aquest futur que somniem es faci realitat”, ha afirmat Rosa Masriera, directora executiva de la Fundació.
Gràcies a la recerca s’ha avançat molt
El Mulla’t va començar fa 31 anys amb 67 piscines. Al llarg de tots aquests anys s’han recaptat més de 5 milions d’euros. Aquests fons s’han destinat a la recerca i a donar suport a les persones i famílies que conviuen amb la malaltia. El Dr. Xavier Montalban, cap del servei de Neurologia de l’Hospital de la Vall d’Hebron i director del Centre d’Esclerosi Múltiple de Catalunya (Cemcat), ha destacat que gràcies a la recerca, el diagnòstic i el tractament de l’esclerosi múltiple ha avançat molt. “Hem passat de no tenir cap fàrmac a comptar amb setze tractaments, gràcies als quals podem afirmar que hem canviat la història de la malaltia. Encara tenim molta feina per fer i molt de camí per recórrer. Per això és imprescindible la participació i l’ajuda de l’administració i la societat civil.”
Les esportistes Ona Carbonell i Laia Palau han estat les padrines d’aquesta edició i han animat a la ciutadania a mullar-se per l’esclerosi múltiple. També han col.laborat a través de les xarxes socials actors com Jordi Diaz, Quim Masferrer i Bruno Oro, les periodistes Elisenda Carod, Cristina Puig, Alba Riera, Mónica Usart i Maria Xinxó i el periodista Gerard Romero; els influencers Berta Aroca, Laura Grau, Long Li Xue i Guillem Viladoms, l’humorista Andreu Juanola i la xef Carme Ruscalleda.
Heu d'iniciar la sessió per comentar.
Tens un compte? Inicia la sessió ara!
Vols crear el teu compte? Inscriu-te ara!